Veelgestelde vragen over de boeking

Hoe laat mogen we arriveren?

Onze B&B Units zijn op de dag van aankomst beschikbaar vanaf 14.00 uur.

 

Tot hoe lang mogen we blijven?

Op de dag van vertrek mag u tot 11.00 uur in de B&B Unit blijven.

 

Is er een late check-out mogelijk?

Ja, dat kan, weliswaar alleen buiten het hoogseizoen en indien er geen nieuwe gasten zijn op uw vertrekdag. Dat kunnen wij dus niet garanderen tijdens uw boeking. Deze gasten kunnen namelijk later boeken dan uw aanvraag binnenkomt. Wij laten het u weten als dat het geval blijkt na uw boeking. Voor een late check-out rekenen wij €25.

 

Moeten wij zelf badlakens of handdoeken meenemen?

Nee, wij hebben voor u een gratis set badlakens. Voor de wellness en het zwembad bieden wij u hamamdoeken aan. 

 

Hoe verloopt de betaling? 

Wij vragen u vooraf te betalen tenzij anders is overeengekomen tijdens de boeking. Bij vooruit betalen verzorgen wij voor uw betaling een betalingslink. 

 

Waarom word ik opgenomen in het nachtregister?

Uw verblijf wordt met uw naam, woonplaats, ID soort en ID nummer opgenomen in het nachtregister. Dat is een wettelijke vereiste waaraan een B&B moet voldoen. 

 

Waarom moeten wij toeristenbelasting betalen?

Alle gasten die (in ons geval) niet uit de gemeente Gilze en Rijen komen, betalen toeristenbelasting. Dat is een belasting die een-op-een betaald moet worden aan de gemeente. Eens per jaar krijgt onze B&B een aanslag voor het gehele jaar. Dan moeten wij die belasting dus van alle gasten van buiten onze gemeente, ongeacht leeftijd, in een keer betalen. Wij verdienen daar niets aan. 

 

Mogen wij onze hond meenemen?

Huisdieren zijn niet meer toegestaan. Helaas hebben wij daar vervelende ervaringen mee met een fikse financiële schadepost. Super jammer natuurlijk want wij zijn zelf ook enorme dierenliefhebbers.

 

Kunnen wij korting krijgen? 

Terugkerende (niet zakelijke) gasten genieten in 2024 van 10% korting als geste en waardering. Dit geldt vanaf de tweede boeking ongeacht de hoeveelheid nachten. Elk jaar bepalen wij opnieuw welke geste we voor onze trouwe gasten hebben. 

Veelgestelde vragen over het ontbijt

Veelgestelde vragen de wellness

Is het ontbijt ingegrepen?

Ja, wij serveren tussen 9.00 en 9:30 uur een zeer uitgebreid ontbijt met verschillende soorten brood, beleg, fruit, zuivelproducten en zoete verrassingen.

 

Serveert u ook een glutenvrij, lactosevrij, zout- en suikervrij ontbijt?

Ja, tijdens uw boeking kunt u uw wensen duidelijk maken. Op verzoek verzorgen wij voor u een dergelijk ontbijt. Omdat deze producten duurder ingekocht worden, rekenen wij een meerprijs per persoon. 

 

Ik heb speciale ontbijtwensen, kan ik dat aangeven?

Natuurlijk mag u uw wensen kenbaar maken. Wij doen er alles aan om aan uw verzoek te voldoen. Als u bijvoorbeeld allergisch bent of liever bepaalde producten niet eet, dan houden wij daar rekening mee.

 

Waarom rekent u voor speciale ontbijtwensen soms een extra toelage?

Dit heeft alles te maken met de hogere inkoopkosten. Helaas wordt er voor speciale producten meer berekend door de producenten. Dat dwingt ons helaas om die kosten door te berekenen. We doen natuurlijk altijd onze uiterste best dit te voorkomen of tot een minimum te beperken. 

Welke Wellness faciliteiten heeft B&B Rimpelaar N°71?

Wij werken met Wellness Arrangementen. Deze kunt u terugvinden op onze homepage. 

 

Waarom is Wellness niet gratis?

Wij willen dat iedereen van onze B&B kan genieten. Ook mensen die niet van de sauna of jacuzzi houden. Daarom bieden wij arrangementen aan. Zo kunt u kiezen wat u fijn vindt en betaalt u alleen als u gebruik maakt van de wellness. Dan de prijs: Voor iedereen zijn de energieprijzen enorme gestegen. Het aanbieden van Wellness activiteiten is een dure aangelegenheid en kan helaas niet (meer) gratis. Door de hoogoplopende energiekosten ligt die tijd helaas ver achter ons. Daarnaast vreest het onderhoud veel om altijd optimaal te kunnen genieten. 

 

Moeten wij zelf badlakens of handdoeken meenemen?

Nee, wij hebben voor u één gratis set badlakens voor uw verblijf. Voor de wellness bieden wij u hamamdoeken aan. Mocht u langer dan 3 dagen bij ons verblijven dan bieden wij u op verzoek een nieuwe set badlakens aan. Wilt u meer handdoeken e.d. dan rekenen wij daar een meerprijs voor. 

 

Waarom zit er een planning en maximale gebruikerstijden aan het gebruik van wellness.

Wij hebben twee B&B units. Vaak met gasten die elkaar niet kennen. Wij willen iedereen 100% privacy bieden tijdens het wellness gebruik. Om dit te kunnen plannen hanteren wij een planning die leidend is. Uw mag natuurlijk uw voorkeur aangeven. Daar proberen wij zoveel als mogelijk rekening mee te houden. 

Annuleren

Visie annuleren

Bed & Breakfast Rimpelaar N°71  streeft continu naar de beste kwaliteit van dienstverlening. Helaas zien wij soms dat mensen op het allerlaatste moment annuleren. Dat jaagt ons enorm op kosten. Voor uw aankomst ondernemen wij namelijk alles om aan de verwachte standaard te voldoen. Wij verzorgen onze huisjes tot in perfectie en wij kopen onze (verse) producten speciaal voor u in. Daarnaast wordt het huisje speciaal voor u vrijgehouden en kan niet meer doorgeboekt worden als u op het laatste moment annuleert. Helaas zijn wij daarom genoodzaakt annuleringsmaatregelen te treffen. U kunt contact opnemen met uw (doorlopende) reisverzekeraar. Wij vertrouwen op uw begrip. Verder gelden onze algemene huurdersvoorwaarden